Dít zijn de trends, brands, specials, talks en masterclasses op Modefabriek!
Nog even en dan is het zo ver: Modefabriek januari 2023. In dit bericht praten we je kort bij over wat je kunt verwachten op 22 en 23 januari. We stellen je voor aan een aantal bijzondere sprekers, highlighten nog even de collabs, en we geven een sneak peek van de trends op ons nieuwe TRENDFORUM.
(NIEUW) TRENDFORUM – i.s.m. trendwatcher David Shah van VIEW Publications
Maak op bijzondere wijze kennis met de acht grootste modetrends voor winter 23/24. Het TRENDFORUM is een bijzondere expositie op Modefabriek waar je kunt zien, voelen en beleven. Van losse stoffen en inspirerende kleuren tot fotocollages en unieke kledingstukken. We maken een vertaalslag naar de trends en brengen deze direct naar de Modefabriek bezoekers.
Een aantal trends die de bezoeker kan verwachten:
“Een Trendforum in deze omvang is nog niet eerder door ons gedaan. Het is een nieuwe stap voor Modefabriek in het professionaliseren van het event.” - Creatief directeur Caroline Krouwels.
DRIVE INN JUNIOR X MODEFABRIEK
Drive Inn Junior, het samenwerkingsverband van mooie kindermodeagenturen, komt op Modefabriek! In een speciaal vormgegeven area in Hall A presenteren 21 kids labels hun nieuwe collecties, o.a. AI&KO, Awesome, Ballin, Blauer.USA, Cos I Said So, Creamie, Diesel, Fixoni, Frankie & Liberty, Guess, Le Temps des Cerises, Like Charlie, Like FLO, Malelions, Oilily, Petit by Sofie Schnoor, Rellix Jeans, So Jamie, Sofie Schnoor, Someone en Street Called Madison.
THE SUSTAINABLE STOP
The Sustainable Stop is de area voor good design; collecties die onder goede arbeidsomstandigheden gemaakt worden met duurzame materialen. Met o.a. deze mooie verantwoordelijke merken en frisse independent labels: A Beautiful Story, A Perfect Jane, Alwero, Arbert Studio, ARMEDANGELS, Atalyé, Bamboo Belgium, Beasties, Brava, CHA, Dawn Denim, EGOS Copenhagen, El Naturalista, Esmé Studios, Frickin, Heidekönigin, Himalaya, ifeelnut, ISCHIKO, J LABEL, Je ne sais Quoi, Kings of Indigo, Knuffle, Komodo, LangerChen, LANIUS, Laurie, Loys.Laundry, Madness, MYoMY, Nuoo Barcelona, OSKA, Palanta, Rifò, Stapf, Story of Mine, Suite13 LAB, Sunies, Tales by Solid, Tess van Zalinge, Thinking Mu en Woolish.
THE FASHION GALLERY X MODEFABRIEK
The Fashion Gallery is deze winter terug op Modefabriek in Hall C! Net als vorige editie is er beide dagen een doorlopende fashion show met 18 fashion models die de mooiste items uit de collecties van de volgende boutique labels laten zien: Ahlvar Gallery, Alchemist, avec ēlan, Becksöndergaard, Bruuns Bazaar, Dutchess, Ellen Beekmans, Femmes du Sud, Gomaye, Graumann, Hartford, Ibu Jewels, Ismara, Love Stories Intimates, Mads Nørgaard - Copenhagen, Maison Hotel, OONA, Rabens Saloner, Rain Couture, Ruby Tuesday, Sita Murt, Stieglitz, Stylism, Tapis Noir, Tiger of Sweden en Twist & Tango.
TALKS & MASTERCLASSES
Tijdens Talks en Masterclasses van inspirerende sprekers ontdek je alles over wat er speelt binnen de fashion- en retailbranche. De talks kun je gewoon inlopen, voor de masterclasses kun je je inschrijven. Aanmelden en/of meer informatie? Klik hier.
Een greep uit het programma:
TALKS
Jan Agelink, trendwatcher | Identiteit en expressie in de mode
Hoe jij je presenteert naar de buitenwereld is volgens trendwatcher Jan Agelink gebaseerd op gevoel en gedrag. Iemand die troost zoekt draagt bijvoorbeeld vaak andere kleding dan iemand die zich sterk en zelfverzekerd voelt. Waarom dit zo is – en hoe dit doorwerkt in de mode van AW 23/24, leer je tijdens deze Talk.
Arno Kantelberg, stijlpastoor | Wat de Nederlandse man dit najaar gaat dragen
Kunnen we de Nederlandse man op weg helpen in dat woud aan mannenmodetrends voor dit najaar? Jazeker, maar let op: Arno Kantelberg wil graag de alarmklok luiden voor een kledingtrend die dreigt terug te keren. Welke trend dat precies is houden we nog even geheim.
MASTERCLASSES
Valérie Ntantu, stylist en creative | De ultieme styling tips & tricks
In deze Masterclass deelt Valérie Ntantu haar ultieme styling- en brandingtips voor het creëren van creatieve, effectieve en toegankelijke modebeelden die je kunt toepassen in campagnes en lookbooks of op socials. Valérie werkte onder andere voor LINDA Meiden, &C Magazine, Marie Claire, Cosmopolitan, JAN Magazine en Tommy Hilfiger.
Stephany Goncalves, communicatiedirecteur Oona Agency | Storytelling is key
Je community centraal zetten is best lastig. Waar moet je beginnen en wat zijn de do’s en dont’s? Stephany Concalves legt het uit in haar Masterclass. Ook vertelt ze over storytelling: wat is dat precies en hoe kun je het inzetten om jouw product beter te positioneren in de markt?
Let op: dit is bij lange na niet de volledige programmering. In totaal is er keuze uit 12 verschillende masterclasses, 10 talks en nog veel meer. Benieuwd naar het hele programma? Klik dan hier.
Deel artikel