Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
Waar gaan exposanten ons mee verrassen op de volgende editie van Modefabriek? En wat vinden ze eigenlijk van de verhuizing van Modefabriek? Rob Bruinsma van agentuur R&B Concept (Drykorn, Copenhagen Studios en Liebeskind) deelt als eerste deze inside information met ons.
R&B Concept presenteert op 26 en 27 januari 2025 op Modefabriek de collecties van de merken Copenhagen Studios (schoenen) en Liebeskind Berlin (tassen). “We vertegenwoordigen naast deze 2 merken al 27 jaar Drykorn op de Nederlandse markt. Sinds 2019 zijn we verantwoordelijk voor de verkoop van Copenhagen Studios en sinds 2024 voor Liebeskind voor geheel Nederland. De drie merken passen erg goed bij elkaar en we richten ons hiermee met name op de boetieks die we met Drykorn ook al goed bedienen.”
Modefabriek nieuwe stijl
Copenhagen Studios en Liebeskind worden op de komende editie van Modefabriek gepresenteerd in The Fashion Gallery. Rob is positief over de verhuizing en het nieuwe concept van Modefabriek. “Ik vind de nieuwe locatie een hele goede zet. Ik hoor van vele retailers dat ze zeker gaan kijken. Iedereen is benieuwd naar de vernieuwing. Zeker omdat er bijna geen beurzen meer zijn, ook internationaal niet. Daarnaast hoop ik dat de nieuwe opzet ook meer sfeer en gezelligheid brengt. Een beurs is meer dan alleen stands bezoeken en wegwezen. De kunst is het publiek vast te houden en tot het eind van de dag reuring te creëren, zodat naast de merken ook de bezoekers elkaar informeren en inspireren.”
Copenhagen Studios: minimalistisch
Het schoenenmerk Copenhagen Studios wordt al 5 jaar door R&B Concept verkocht in Nederland. “Dat sloeg meteen aan en het wordt inmiddels bij 70 procent van onze Drykorn klanten verkocht. Naast de luxere schoenenwinkels richten we ons vooral op de betere boetieks om daar duidelijk ons verhaal te kunnen vertellen. Daarbij zijn de termen minimalistisch, clean, Scandinavisch, mode en goede pasvormen key.” Het aanbod bestaat uit verschillende stijlen van sneakers en boots tot vrouwelijke slingbacks en mules. “Op sneaker gebied zien we naast onze iconic chunky zool (CPH40) ook veel vernieuwingen, zoals retro stijlen en verfijnde modellen. In het stukje contemporary is het komend seizoen de slingback, waar we veel van verwachten.”
Liebeskind Berlin: underground
Tassenmerk Liebeskind Berlin is net als Copenhagen Studios onderdeel van de S. Oliver Group. Sterker nog: het merk is ooit opgericht door de mensen achter Copenhagen Studios. “Zij zijn onlangs weer gevraagd om het design van Liebeskind nieuw leven in te blazen, met de kenmerkende underground Berlin look, waar het merk vroeger bekend om stond. Ook kwam de focus weer volledig op tassen te liggen. Nu staat het merk weer als een huis. Dat is de reden dat wij Liebeskind hebben opgenomen in ons aanbod en ermee naar de Modefabriek gaan om de vernieuwde look te presenteren. Aan de zomereditie van de Modefabriek hebben we 20 nieuwe klanten voor Liebeskind overgehouden, dus we hebben hoge verwachtingen voor de volgende editie.”
Geschreven door Rosita van der Kwaak
Deel artikel