In de aanloop naar de volgende editie van Modefabriek vertellen een aantal exposanten ons alvast hun laatste nieuws en de plannen voor de komende beurseditie op 21 + 22 januari 2024. Pom Amsterdam pakt groots uit op de stand voor het lanceren van een bijzondere collab.
Wat is jullie grootste nieuws voor winter 2024-2025?
Jochem Bossenbroek, Head of Sales bij Pom Amsterdam: “Naast een sterk doorontwikkelde collectie waarin onze bestsellers doorzetten en we ook vernieuwing laten zien, lanceren we op Modefabriek een waanzinnige collab met een mooie Nederlandse modenaam. Meer kunnen we nog niet verklappen, maar we gaan wel echt uitpakken. We zijn zelf echt mega enthousiast en kunnen niet wachten tot het zover is.”
De ultieme vrouw volgens Pom Amsterdam anno 2024?
“Voor ons is dat een actieve en ondernemende vrouw die vol positieve energie zit en alles doet met heel haar hart. Ze is trouw aan zichzelf en toegewijd aan familie en vrienden. En ze vindt het belangrijk om fit en gezond te leven. Ze wil zich geweldig voelen en er te gek uit zien en kan ervan genieten als anderen dit opmerken. De collectie van Pom Amsterdam is vrouwelijk en dat zal zo blijven.”
Wat voor vooruitgang hebben jullie het afgelopen jaar geboekt op het gebied van duurzaamheid?
“We hebben een duidelijke doelstelling om in 2030 CO2 neutraal te zijn. Hiervoor maken we elk seizoen vooruitgang op de onderwerpen: eco en diervriendelijke materialen, meer gecertificeerde productiebedrijven, verantwoorde verpakkingen en oorsprong en transport. Zo werken we sinds dit jaar met Good Shipping om ons vervoer over zee C02 neutraal te maken. We zijn continu bezig om op elk onderwerp een stap te maken waar we kunnen. Maar belangrijk is wel dat we een betaalbare en commerciële collectie kunnen blijven aanbieden.”
Waarmee gaan jullie uitpakken op de komende editie van Modefabriek?
“Uiteraard met de lancering van de collab. Onze stand wordt vijftig procent groter dan normaal en de extra ruimte is gereserveerd voor de collectie uit deze samenwerking. We zijn nog volop bezig met de inrichting van de stand. Daarnaast presenteren we natuurlijk ook onze reguliere collectie 2024-2025 op de manier die iedereen van ons gewend is.”
Wie hoop je daar te ontmoeten?
“Al onze trouwe Pom-partners. Daarnaast hopen we nieuwe partners te ontmoeten. We verwachten ook meer retailers uit België en Duitsland te ontmoeten, aangezien Premium in Berlijn niet doorgaat. Deze trend zagen we het afgelopen seizoen al. Daarom zijn onze agenten uit die landen ook aanwezig op de stand. We nodigen internationale klanten ook actief uit. Zeker voor retailers uit de grensgebieden is Modefabriek prima in een dag te doen met de auto en Modefabriek is daarnaast een stuk goedkoper te bezoeken dan bijvoorbeeld de beurzen in Kopenhagen. Het merkenaanbod is kwalitatief goed en zeker voor Duitse retailers zijn het vernieuwende merken die ze daar vinden.”
Geschreven door Rosita van der Kwaak
Deel artikel