In de aanloop naar Modefabriek delen een aantal exposanten hun laatste nieuws en de plannen voor de komende beurseditie op 21 + 22 januari 2024. De laatste kandidaat in deze serie is Penn&Ink N.Y, dat een nieuwe sublijn lanceert op Modefabriek.
Wat is jullie grote nieuws voor winter 2024-2025?
Marleen Fikkert, verantwoordelijk voor brand design bij Penn&Ink N.Y: “Wij introduceren ons nieuwe sublabel Juicy News. Een aparte collectie, maar wel onderdeel van Penn&Ink N.Y. Het heeft een sportieve touch en is gemaakt van hoge kwaliteit materialen. Juicy News is sportiever en grafischer dan Penn&Ink N.Y, met items als sweatpants, hoodies en T-shirts. En het belangrijkste: Juicy News is seizoensloos, je kunt het het hele jaar dragen ongeacht het seizoen. Je kunt er zelfs in sporten, dat zie je ook terug in de bijbehorende campagne. Van hockey en tennis tot wintersport.”
De ultieme vrouw anno 2024?
“Wij vinden het belangrijk dat de vrouw zichzelf kan zijn en haar gevoel kan volgen. Draag waar je gelukkig van wordt en waar je je goed en comfortabel in voelt. We vinden het belangrijk dat mode ook comfortabel mag zijn. Daar zijn we al jaren mee bezig met Penn&Ink N.Y. Met Juicy News spelen we daar ook op in en willen we laten zien dat sportieve kleding ook fashion kan zijn.”
Waarmee zijn jullie bezig op het gebied van duurzaamheid?
“We communiceren er niet zoveel over, maar we vinden duurzaamheid zeker heel erg belangrijk. Juicy News is een seizoensloze collectie die niet in de uitverkoop gaat. Datzelfde geldt voor onze basics. Bovendien worden deze items in Portugal geproduceerd, voor beter controleerbare arbeidsomstandigheden en minder vervuiling voor het transport.”
Waarmee gaan jullie uitpakken op de komende editie van Modefabriek?
“Natuurlijk met ons nieuwe sublabel, dat we presenteren met mooie fotografie en aankleding op de stand. Daarnaast presenteren we ook de maincollectie van Penn&Ink N.Y, die nog steeds het grootste deel van de collectie beslaat. In deze collectie richten we ons op casual chic en is er dit seizoen een grotere rol voor luxere kwaliteiten en outdoor items.”
Wie hoop je daar te ontmoeten?
“Natuurlijk hopen we naast onze bestaande trouwe klanten ook nieuwe relaties te ontmoeten. En zeker ook internationale klanten, want daar zit voor ons nog groei. Nu Premium niet doorgaat verwachten we meer Duitse klanten op Modefabriek en een aantal agenten zal ook aanwezig zijn op onze stand. Eerdere edities waren onze agenten uit Duitsland, Oostenrijk en België erbij om klanten te ontvangen.
Geschreven door Rosita van der Kwaak
Deel artikel