Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
In de aanloop naar Modefabriek delen exposanten met ons hun laatste nieuws en de plannen voor de komende beurseditie op 7 + 8 juli 2024. Deze keer praten we bij met Romee Hofland en Roxy Beer van Circle of Trust.
Wat is jullie nieuws voor zomer 2025?
Romee Hofland, product developer bij Circle of Trust: “We zijn teruggegaan naar ons oorspronkelijke DNA: denim. We hebben ons denim assortiment uitgebreid en zelfs een denim specialist aangenomen voor de perfecte pasvorm. We hebben meerdere jeansmodellen toegevoegd en de collectie uitgebreid met denim jasjes, blouses, jumpsuits en rokken. Onder het motto ‘Our products are made to last’ verhogen we de kwaliteit. We merken in de verkoop dat denim momenteel heel erg aantrekt. De wide legs verkopen goed en dat ontwikkelt zich steeds meer van van straight fit naar palazzo. Ook onze stretch wassingen doen het altijd goed.”
Welke trends pakken jullie verder op voor komend seizoen?
Roxy Beer, die sales doet bij Circle of Trust: “De wide leg wordt steeds wijder. De overgang van skinny naar wide leg was heftiger voor de consument dan die van wide leg naar palazzo. Qua collectie merken we dat prints wat meer naar de achtergrond verschuiven. De focus komt op de kwaliteiten te liggen en we experimenteren meer met afwerkingen, borduursels en details. Kleur blijft wel belangrijk. We hebben een neon thema met koraal, geel en groen. Neon gebruiken we voor details of in combinatie met beige tinten.”
Welke stappen maken jullie op het gebied van duurzaamheid?
Romee Hofland: “Onze denim wordt al op een duurzame manier gewassen. Ook werken we met biokatoen en duurzame viscose. Ten opzichte van twee jaar geleden is ons verantwoorde aanbod enorm gegroeid. Onze duurzame artikelen zijn te herkennen aan het Responsible Choice-label. Ik denk dat inmiddels zeventig procent van de collectie zo’n kaartje heeft. Ook produceren we meer in Europa, onder andere in Portugal en Roemenië.”
Waarmee gaan jullie uitpakken op de komende editie van Modefabriek?
Roxy Beer: “De collectie heeft een knipoog naar Spanje, dus op de stand ga je zeker Spaanse invloeden terugvinden. We creëren dat met planten, bloemen en Spaanse tapas. En met grote campagnebeelden, die we hebben geschoten in Spanje. De achtergrond hebben we rustiger gelaten zodat de kleuren van de kleding mooi uitkomen.”
Wie hoop je op Modefabriek te ontmoeten?
Roxy Beer: “We hopen onze bestaande klanten enthousiast te maken voor de collectie. Maar ook potentiële nieuwe klanten te ontmoeten. Er gebeurt veel in de markt, dus er ontstaan altijd weer lege plekken en er openen toffe nieuwe winkels waar we zouden willen liggen. Ook onze Duitse en Belgische agenten zijn aanwezig op de stand. Wij vinden Modefabriek echt een must, we zijn er al zeventien jaar elk seizoen bij.”
Geschreven door Rosita van der Kwaak
Deel artikel