Modefabriek Meets… Beaumont

30 mei 2024
Door Modefabriek

In de aanloop naar Modefabriek delen exposanten met ons hun laatste nieuws en de plannen voor de komende beurseditie op 7 + 8 juli 2024. Deze keer spreken we met Beaumont, dat allang niet meer alleen een jassenmerk is.


Wat is jullie nieuws voor zomer 2025?

Esther Damave, international salesmanager bij Beaumont: “Van oorsprong is Beaumont een jassenmerk, maar dit breiden we ieder seizoen steeds verder uit naar kleding en accessoires. Vijf jaar geleden zijn we begonnen met pakken als aanvulling op de jassen en dat sloeg enorm aan. In de jaren daarna hebben we het kledingaanbod uitgebreid met jurken, rokken, tops en denim. Bij elke set kun je een jas combineren in dezelfde kleurstelling. Dit seizoen hebben we ons laten inspireren door het warme en luxe gevoel én de tijdloze stijl van de Franse Rivièra. Hierbij hebben we een nieuwe draai gegeven aan ons tailored programma, door te spelen met verschillende finishes, silhouetten en materialen. Daarnaast introduceren we jumpsuits, cargo rokken en denim.” 


a2711c33-5d87-4407-a17c-f2ed8235ee98.jpg?uuid=a26aeee9-e129-4b35-a0c8-1a38029f4a48


Hoe reageren retailers op de uitbreiding van de collectie?

“Zij verkopen de kledinglijn heel goed. Inmiddels koopt 95% van onze klanten zowel uit de jassen- als de apparel-collectie. Omdat we het merk willen laden en willen laten zien hoe je de collecties kunt combineren, presenteren we pop-upshops in samenwerking met retailers. Dat geeft vaak een boost aan de verkoop. Dat is niet alleen voorbehouden aan de grote weidewinkels; we doen ook mini pop-ups bij boetieks met een kledingrek en een raamsticker. We stimuleren ondernemers daarnaast de verkoop te aan te moedigen met bijvoorbeeld leuke giveaways. Soms draait iemand van ons eigen salesteam een dagje mee in een pop-up, dat levert vaak waardevolle input van consumenten op.”


Kun je alvast een tipje van de sluier oplichten wat betreft de zomercollectie 2025?

“Zoals verteld hebben onze designers zich laten inspireren door de je-ne-sais-quoi stijl van de Franse Rivièra: stijlvol en ongecompliceerd. We introduceren nieuwe vormen, verrassende stoffen en frisse kleuren binnen ons tailored programma. Denk aan glanzende glamourstoffen of oversized modellen. Bij de jassen vallen de bomberjacks op, in allerlei varianten: in shiny stoffen, van imitatiewol of in een langer model. Verder blijven trenchcoats belangrijk, in glans kwaliteiten of mooie gewassen katoen. Al onze jassen zijn qua kleur en silhouet afgestemd op de kledingcollectie.” 


4c2ab2a6-9230-4730-a9c1-eb4a7e576587.jpg?uuid=38f08a21-a768-4ec0-ba1f-85d6cde39783


Waarmee gaan jullie uitpakken op de komende editie van Modefabriek? 

“We willen bezoekers onderdompelen in de sfeer van Beaumont door een exclusieve Beaumont boetiek te bouwen, inclusief Beaumont-waardige hapjes in de kleuren uit de nieuwe collectie. We presenteren de collectie in verschillende kleine drops en we pakken zoals altijd uit met draaiende plateaus en gekleurde mannequins. Alles binnen de stand wordt één kleur, dit seizoen is dat een frisse blauwe kleur uit de nieuwe collectie voor een echt wow-effect.” 


Hoe belangrijk is Modefabriek voor jullie?

“We ontmoeten daar onze klanten, maar we nodigen ook onze 22 agenten uit heel Europa uit. Daar zijn we afgelopen winter voor het eerst mee begonnen. We kunnen ze een hele mooie presentatie op kantoor geven, maar we inspireren ze liever op deze manier, in combinatie met een informatieve meeting. We kregen daar lovende reacties op, het is voor onze agenten fantastisch om Beaumont op een event zoals Modefabriek te zien. Uiteraard treffen we ook onze klanten en inspireren we ze door de key items uit de collectie te presenteren. Naast de Nederlandse zien we ook steeds meer Duitse klanten op Modefabriek nu er geen grote Duitse beurzen meer zijn. Modefabriek wordt daardoor een belangrijke plek voor ons om het salesseizoen te starten.”


Geschreven door Rosita van der Kwaak

Categorie Fashion Merken

Deel artikel