Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
Waar gaan exposanten mee uitpakken op de volgende editie van Modefabriek? En wat vinden ze van de nieuwe locatie van Modefabriek? Deze keer vertelt Myon Veenendaal, medeoprichter van 10DAYS, wat we komende winter kunnen verwachten.
10DAYS heeft komende winter een primeur en kiest ervoor die te presenteren op Modefabriek op 26 en 27 januari 2025. “We lanceren een compacte outerwear collectie voor winter 2025-2026”, verklapt Myon Veenendaal, samen met Barbara Hilbrink founder van 10DAYS. “We hebben altijd wel enkele jassen in de collectie, maar die zijn meer fashion. In deze nieuwe lijn vind je echt functionele jassen in verschillende vormen en kleuren. Waterdicht en met technische details. Maar wel met de coolness die bij 10DAYS hoort.”
Barbara Hilbrink (l) en Myon Veenendaal (r)
10DAYS maakt statement
Daarnaast wordt op Modefabriek ook een gedeelte van de reguliere collectie van 10DAYS gepresenteerd en ook daarvan kan Myon alvast een tipje van de sluier oplichten: “De kleur bruin is heel belangrijk in de collectie. 10DAYS staat voor non-colour en dat zal er zeker in blijven, maar in deze collectie gaan we veel bruin zien. Onder andere in combinatie met pastel yellow. Verder maken we een statement met onze pants: wijde en ronde vormen in combinatie met kleinere vrouwelijke tops. We zetten tijdloze, functionele stijlen neer, waar je lang mee kunt doen. De ultieme mix van stijl en feelgood comfort.”
Duurzamer en meer premium
Het duurzame aspect is de basis van 10DAYS. Er wordt gewerkt met premium kwaliteiten, sommige met GOTS certificering, en de productie vindt dichtbij plaats in Portugal. “We schuiven iets meer op naar de premium kant, met mooie, rijkere breisels van Italiaans garen”, vertelt Myon. “Je ziet dat vrouwen langer willen doen met mooie stukken. We schuiven dan ook op naar een iets hoger segment door het gebruik van hoogwaardige, duurzame kwaliteiten en meer aandacht voor styling. Dat was ook een duidelijke vraag van klanten.”
Stand als een art gallery
Ook op de stand op Modefabriek wil 10DAYS dat premium gevoel neerzetten. “We hebben ons laten inspireren door de sfeer van een art gallery. Ik denk dat we wel gaan opvallen met onze stand. We nemen een deel van de collectie mee en kiezen voor selectieve presentatie. Juist om dat premium gevoel weer te geven. Voor de Nederlandse markt staan we op Modefabriek voor het onderhouden van relaties, maar ook voor new business in een hoger segment. Verder ligt de focus op Modefabriek vooral op België en Duitsland, waar we nog kunnen uitbreiden met 10DAYS.”
Goed moment voor nieuwe locatie
Myon is enthousiast over de nieuwe locatie en het nieuwe concept van Modefabriek. “Ik denk dat het sowieso een goed moment is voor een andere locatie en de nodige vernieuwing. Ik hoop dat het echt een andere sfeer op gaat leveren. De nieuwe opzet geeft meer ruimte en vrijheid voor exposanten om hun brand identity te presenteren. Voor ons is het een goed moment om een statement te maken, net zoals we vorige winter deden met onze NOOS-collectie 365.”
Geschreven door Rosita van der Kwaak
Deel artikel