In Meet the Buyers at Modefabriek stellen wij jou wekelijks voor aan inkopers van verschillende multibrand stores, duurzame winkels en geweldige boetieks. Deze week Ciara Shah van Verse.
Verse is samengesteld op basis van ethiek, duurzaamheid en inclusiviteit, iets wat soms ontbreekt in het verhaal van de meeste duurzame modeconcepten. Verse is een soort melkwegstelsel dat samenwerkt met opkomende labels die lokaal zijn, opgericht door vrouwen, opgericht door mensen van kleur, duurzaam, verantwoordelijk, innovatief, noem maar op. Een combinatie van het goede spul. Ciara's rol als oprichter en CEO is om de beste merken te vinden en te zorgen dat Verse items heeft van alle categorieën: mode, lifestyle en wellness. Ciara plant en creëert ook alle content via verschillende kanalen, en managet de fysieke winkel.
Wat mis je momenteel in je winkel?
We zijn altijd op zoek naar diversiteit en ik denk dat de bekende duurzame labels zich meestal richten op een specifieke consument. Die is meestal vrouw, blank, welvarend en minimalistisch. Wij zijn op zoek naar kleur, plezier, diversiteit, innovatie en authenticiteit.
Waarom is het voor jou als buyer relevant om een beurs als Modefabriek te bezoeken?
Na meer dan tien jaar in de mode te hebben gewerkt, heb ik veel ervaring met beurzen. Ik heb in het verleden zelf op beurzen gewerkt zoals de Bread and Butter in Berlijn. Afgezien van het feit dat het een essentiële plek is om te netwerken, is het geweldig om producten in het echt te zien en trends te spotten door te zien wat de buyers dragen, welke plekken het drukst zijn en natuurlijk alle collecties. We zullen de beurs ook bezoeken om meer lokale labels in de gaten te houden, omdat het een belangrijke standaard is voor ons om ons geld lokaal terug te stoppen in de Nederlandse economie.
Wat is voor jou de reden om duurzame merken voor de winkel te kopen?
Waarom niet! Toen ik in 2016 met Verse begon, waren er bijna alleen "geitenwollensokkenwinkels” die de meer traditionele ecomerken op voorraad hadden. Wij zijn op zoek naar nieuwe labels die niet claimen dat ze de wereld gaan redden, maar die design gebruiken als een manier om unieke, duurzame en goede investeringsstukken te maken in plaats van wegwerp fast fashion. We zijn niet allen gefocust op eco, we zitten ergens in het midden: we bieden echt keuze , door een mooie samengestelde collectie aan onze klanten te laten zien.
Waarom kijk je uit naar de volgende editie en wat heb je gemist toen Modefabriek er niet was?
Ik kijk ernaar uit om de brandmanagers van de labels die wij inkopen te zien, net als het netwerkelement en gewoon om rond te lopen en enthousiast te worden door nieuwe producten. De hele wereld ging digitaal tijdens de pandemie, dus het zal geweldig zijn om het deze keer weer eens in het echt te ervaren.
Deel artikel