Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
In Meet the Buyers at Modefabriek spreken we retailers en inkopers over hun persoonlijke favorieten, waardoor ze geïnspireerd raken en waar ze komende beursronde naar op zoek gaan. Deze keer: Ilse Teunissen, inkoper vrouwenmode en -schoenen bij Van Tilburg Mode en Sport in Nistelrode.
Waar doe jij de meeste inspiratie op?
“Ik denk toch wel op Instagram. Een van mijn favorieten is @thefrankieshop, een kledingmerk met winkels in Parijs en New York. En ik volg graag influencers als Lizzy van der Ligt, Tessa van Montfoort en Anouk Yve, maar ook Lonneke Noteboom. Zij weerspiegelt goed de Nederlandse consument. Daarnaast doen we ook veel inspiratie op tijdens de citytrips die we maken.”
Hoe bereid jij je voor als je naar een beurs gaat?
“We zijn nu al bezig met de budgetten, die we aanscherpen naar aanleiding van wat we zien op de beurzen. Verder maken we inspiratietrips, zoals laatst met EK Retail naar Milaan. Verder gaan we aan het begin van het seizoen met alle inkopers naar de presentatie van trendforecaster Christine Boland.”
Waarom is het voor jou als buyer relevant om een vakbeurs als Modefabriek te bezoeken?
“Modefabriek is toonaangevend als beurs. We vinden het heel mooi om zoveel Nederlandse merken bij elkaar te zien. We gaan er de volle twee dagen heen met het hele inkoopteam.”
Beste vondst op een modebeurs ooit?
“Afgelopen jaar zijn we tegen het merkje Les Soeurs aangelopen op Modefabriek. Dat vonden we meteen heel leuk en het sloeg aan bij de klant. In Kopenhagen hebben we jaren geleden Co’couture ontdekt, net als later Neo Noir. Dat heeft allebei ook goed uitgepakt in de winkel.”
Wat staat er op de inkooplijst voor winter 2024?
“We zijn uiteraard altijd op zoek naar de pareltjes, maar we gaan niet bewust op zoek naar nieuwe merken. Qua trends zien we dat zwart terug is en de wijde broek doorzet in alle leeftijdscategorieën. Verder wordt het beeld wat rustiger, met minder prints en meer uni’s. Metallics doen het heel goed. Lange tijd lag de focus op goud, maar zilver breekt nu ook door. Dat alles gaan we zeker inkopen voor volgende winter.”
Wat staat er dit seizoen op je persoonlijke verlanglijstje?
“Ik zou nog wel eens een hele mooie lange lakleren jas willen kopen. Van Arma en Stand Studio hebben ze hele mooie. Maar het is niet zo dat er nog een haakje vrij is aan de kapstok, want ik heb veel jassen. Lange wollen jassen vind ik ook heel mooi, zoals van Max Mara.”
Waar winkel je graag?
“Ik ben enorm Antwerpen-freak, zowel qua shoppen als qua eten. Ik probeer er twee keer per jaar heen te gaan. Naar winkels als Graanmarkt 13, Cosi Cosi, Princess en natuurlijk de winkel van Les Soeurs.”
Wat draag je zelf het liefst?
“Ik hou zelf van clean en basic. Ik ben van de widelegs. Dat kan een jeans zijn, maar ook een leren broek of een mooie pantalon. Liefst met een mooie knit erop of een simpel wit T-shirt met een blazer. En dan met sneakers of een ballerina. Ik heb altijd platte schoenen aan.”
Je favoriete parfum?
“Ik ben fan van Skins Cosmetics en alle parfums die ze daar verkopen. Maar als ik geen mijn budget heb, koop ik ook gerust een flesje Atelier Rebul bij ons in de winkel. Ik houd wel van wat zwaardere geuren, met noten van eiken en hout.”
Hoe duurzaam ben je?
“Privé eten we bewust maar drie keer per week vlees en we doen veel met Vinted. Ik koop er kleding voor de kinderen en verkoop er mijn eigen kleding. In de winkel zijn we ook met duurzaamheid bezig. Bijvoorbeeld door zo min mogelijk te printen en afval te scheiden. We hebben zonnepanelen en rijden in elektrische auto’s.”
Geschreven door Rosita van der Kwaak
Deel artikel