Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
In Meet the Buyers at Modefabriek stellen wij jou wekelijks voor aan inkopers van verschillende multibrand stores, geweldige boetieks, online marketplaces en duurzame winkels. Deze week: Tanja Dirksen van Perfectly Basics.
Van hoogwaardige basic T-shirts in zwart en wit tot een exclusieve high-fashion collectie - sinds 2006 is Perfectly Basics in rap tempo uitgegroeid tot één van de mooiste webshops van Nederland en omstreken. Bij Perfectly Basics (PB) geloven ze in 'slow fashion'. Zij staan voor hoogwaardige mode die niet is gemaakt om slechts 1 of 2 seizoenen mee te gaan. De typische Perfectly Basics stijl? Denk aan vrouwelijke zijden blouses, de perfecte jeans en een leren jack dat met de jaren alleen maar mooier wordt. Liever een duurzame garderobe opbouwen met dierbare tijdloze stukken dan elk seizoen weer opnieuw het wiel uitvinden met 'wegwerpmode'.
Tanja Dirksen is sinds drie jaar werkzaam als Buyer bij Perfectly Basics en is, samen met eigenaresse Birgit Van Den Beemt-Blaas, verantwoordelijk voor het inkopen van de collecties. Daarnaast doet zij ook deels de styling in de studio wat zij een leuke combinatie vindt, want het ligt in het verlengde van de collecties inkopen. Eerst koopt Tanja het in, en daarna kan zij met styling laten zien hoe je het kan dragen.
"Als buyer moet je een goed gevoel hebben van wat er speelt, want je wilt de juiste producten brengen op het juiste moment. Nu moet ik er wel bij zeggen dat we bij PB juist ook heel dicht bij onszelf blijven door altijd op zoek te gaan naar een vorm van tijdloosheid in alles wat we inkopen. We staan namelijk voor een duurzame garderobe. Daarom ligt de focus altijd op langlopende best-selling stijlen van merken en werken we met onze partners zoveel mogelijk in het seizoen zodat er snel kan worden geschakeld. Inmiddels is onze beauty range bijna net zo uitgebreid als ons kledingaanbod. Dit jaar is ook een bijzonder jaar voor ons want we bestaan 15 jaar, en dat voor een shop die sinds het begin 100% online is. De afgelopen jaren zijn we vooral organisch gegroeid, mensen weten ons steeds beter te vinden en blijven vaak terugkomen.”
Waarom is het voor jou relevant om een vakbeurs als Modefabriek te bezoeken?
"Een beurs als Modefabriek is vaak de eerste kennismaking met de nieuwe collecties en we vinden de focus op Nederlandse merken heel fijn. Het is ook een ideale manier om in een kort tijdbestek zakelijke relaties te onderhouden. We slaan Modefabriek eigenlijk nooit over en hebben in het verleden met leuke en interessante merken voor het eerst contact gelegd daar, waar we nu heel succesvol mee samenwerken."
Waar kijk je het komende inkoopseizoen het meest naar uit?
"Ik kijk uit naar uitbreiding van ons buying team want dat is nodig. PB is nog steeds hard aan het groeien en daarbij blijven we zelf ook altijd op zoek gaan naar unieke, leuke en verrassende nieuwe merken om toe te voegen aan ons portfolio. Ik kijk er daarnaast naar uit om de samenwerking met onze merken nog meer te intensiveren, want we zien nog veel kansen liggen die we in de toekomst graag nog willen benutten."
Deel artikel