In Meet the Buyers at Modefabriek spreken we retailers en inkopers over hun persoonlijke favorieten, waardoor ze geïnspireerd raken en waar ze komende beursronde naar op zoek gaan. Deze keer: Michelle Heslenfeld, premium buyer van webshop Orangebag.
Waar doe jij de meeste inspiratie op?
“In buitenlandse steden zoals Parijs, want daar kom ik regelmatig. En daarnaast op social media als Instagram, Pinterest en sinds een jaar Tik Tok. We zagen daar heel vroeg dat UGG terugkwam en dat konden we meenemen in de orders voor het volgende seizoen. Momenteel is ‘daily glam’ daar een trend: een wollen trui met steentjes en 3D bloemen als corsage of riem. En ook zie ik daar de coquette trend opkomen, waarbij er heel veel gewerkt wordt met strikken.”
Hoe bereid jij je voor als je naar een beurs gaat?
“Ik kijk welke merken er op de beurs staan en welke ik zeker niet moet missen. Maar verder laat ik me verrassen en loop ik alle stands langs. Het is leuk om iets te ontdekken wat je nog niet kent en dat nog niet overal te koop is. In Kopenhagen hebben we zo vorig jaar Suncoo ontdekt en meteen ingekocht.”
Waar kijk je het meest naar uit op Modefabriek?
“Veel van onze merken staan daar en het is goed om iedereen weer te zien. Ik hoop dat er wat nieuwe verrassingen zijn, zoals jonge Nederlandse ontwerpers die net zijn begonnen met hun merk. We vinden het belangrijk om dat te supporten. De merken op The Fashion Gallery vinden we ook altijd heel interessant.”
Wie is je favoriete designer?
“Dat wisselt. Op dit moment vind ik Celine, Loewe en Bottega Veneta interessant. Die merken zijn wat cleaner en rustiger. Met minder drukke prints, maar natuurlijke kleuren, ton-sur-ton en meer focus op kwaliteiten. Dat is helemaal van nu. Ik volg niet strak de trends, maar ik merk wel dat mijn behoefte nu ook die kant op staat.”
Wat staat er dit seizoen op je persoonlijke verlanglijstje?
“De Bou Bag van Ganni. Een mooie en gangbare tas. Hij is er in heel veel varianten, maar ik wil hem in taupe in faux fur. Die is net een beetje anders dan andere tassen. Een eyecatcher.”
Beste tip voor een stedentrip?
“Ik blijf bij de klassieke steden als Parijs en Londen. Als ik daar ben geweest kom ik vol inspiratie terug, zowel voor werk als privé. Ik hou erg van warenhuizen in het buitenland, maar ook van de restaurants, conceptstores en het interieurwinkels. Le Bon Marché in Parijs is wel een favoriet.”
Waar winkel je graag?
“Kleding koop ik veel bij Orangebag. Tenzij we een merk niet in het assortiment hebben, dan koop ik het bij het merk zelf of een warenhuis in het buitenland. Verder koop ik graag bij Skins Cosmetics. Ik ben fan van de kaarsen van Diptyque. En ik koop graag make-up van Laura Mercier of Westman Atelier.”
Wat draag je zelf het liefst?
“Jeans van bijvoorbeeld Agolde met een mooi kasjmierwollen trui. Verder ben ik fan van de ballerina, voor een mooie klassieke look bij jeans. Ik heb zelf de zwarte ballerina’s van Chanel. Komende zomer brengen we bij Orangebag ballerina’s van onze eigen schoenenmerken Silver Grace en Brown Dot. Dat worden de nieuwe favorieten.”
Je favoriete parfum?
“Ik kom altijd terug bij Chloé, die heb ik al jaren. Een klassieke geur en niet te sterk. Voor de avond neem ik soms een zwaardere, bijvoorbeeld van Diptyque.”
Hoe duurzaam ben je?
“Ik ben heel bewust als het gaat om kleding. Ik denk goed na over wat ik koop en ik ben heel zuinig op mijn kleding. Ik was voorzichtig en doe daardoor lang met kleding. En wanneer ik iets niet meer draag, is het altijd in zo’n goede staat dat ik het nog kan verkopen.”
Geschreven door Rosita van der Kwaak
Deel artikel