In Meet the Buyers at Modefabriek stellen wij jou wekelijks voor aan inkopers van verschillende multibrand stores, duurzame winkels en geweldige boetieks. Deze week Aniek Zinken van de Bijenkorf.
Aniek werkt als Junior Buyer voor de afdeling Damesschoenen binnen het warenhuis de Bijenkorf. Zoals waarschijnlijk wel bekend staat duurzaamheid hoog in het vaandel bij de Bijenkorf en zij is blij dat zij als inkoper uitgedaagd wordt om niet alleen de meest inspirerende of commerciële keuzes te maken, maar om ook naar de meest duurzame opties te zoeken voor het assortiment.
“De Bijenkorf heeft naast de 7 fysieke winkels binnen Nederland inmiddels ook webshops geopend in België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Oostenrijk. Dit houdt het inkopen ontzettend dynamisch omdat elke markt weer andere behoeftes heeft, maar ook omdat je een hoog level van service en beleving wil creëren in zowel de fysieke winkels als in onze webshops.”
Waarom is het voor jou als buyer relevant om een vakbeurs als Modefabriek te bezoeken?
Door vakbeurzen te bezoeken krijg ik een goed beeld van wat er in de markt gebeurt, maak ik kennis met nieuwe, opkomende merken en ga ik in gesprek met leveranciers. Zeker na de lockdowns is het ook goed om iedereen weer in levenden lijve te ontmoeten. Op deze manier hoop ik nieuwe innovaties tegen te komen die relevant kunnen zijn voor de Bijenkorf.
Waar kijk je het komende inkoopseizoen het meest naar uit?
Een nieuw inkoopseizoen brengt altijd nieuwe energie met zich mee. Dit keer kijk ik er extra naar uit om na een lange tijd van digitaal inkopen weer op pad te kunnen en om producten weer in eigen handen te hebben. De beleving, inspiratie en nieuwe prikkels die je normaal gesproken vindt tijdens het inkoopseizoen, ontbraken volledig tijdens het thuiswerken. Ik kan niet wachten om alle merken weer te bezoeken, de collecties live te kunnen bekijken en me weer te laten inspireren door andere steden te bezoeken, andere retailers te bekijken en te zien wat iedereen draagt after-covid.
Deel artikel