Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
Distributeur LEXSON presenteert deze zomer op Modefabriek vier vrouwenmodemerken in het LEXSON Lady Lab, waaronder twee nieuwkomers om mee kennis te maken: Ball en Edblad.
In het LEXSON Lady Lab op Modefabriek presenteren de vrouwenmodemerken Varley, Edblad, Ball en avec ēlan hun nieuwe collecties. Opvallend is dat de eerste drie merken zeer geliefd zijn bij influencers. Zo zijn influencers Vivian Hoorn en Claire Rose groot fan van Varley, dat groot is in Amerika en Engeland. De Scandinavische merken Ball en Edblad zijn geliefd bij Scandinavische influencers en hopen nu ook de Nederlandse markt te veroveren.
LEXSON haalde begin 2024 het iconische denimlabel Ball binnen. Het Italiaanse modemerk bestaat al vijftig jaar en was hét denimmerk van de jaren tachtig. Sinds 1 januari 2024 is het label in handen van het Deense modeconcern DK Company, het bedrijf achter onder andere Gestuz, Ichi en Inwear. DK Company zette een grote relaunch van Ball in. Meer dan ooit ligt de focus op jeans, maar het label brengt ook moderne interpretaties van andere legendarische Ball-klassiekers. De vrouwenlijn is in juli te zien op Modefabriek.
Minimalitische sieraden
Edblad is het tweede nieuwe merk dat wordt gepresenteerd in LEXSON Lady Lab. Een sieradenmerk met een herkenbare Scandinavische stijl: minimalistisch, tijdloos en van hoge kwaliteit. Het sieradenmerk profileert zich als een fashion brand met vier collecties per jaar die inspelen op de laatste trends. Daarnaast is er een core collection met een uitgebreid NOOS-programma. De sieraden zijn al favoriet bij influencers en worden gedragen door de Zweedse royals.
Het derde merk in LEXSON Lady Lab is het Brits-Amerikaanse modelabel Varley, dat LEXSON vanaf de wintercollectie 2024 naar Nederland brengt. Wereldwijd ligt het merk al in meer dan 700 winkels, waaronder Net-a-porter, Mytheresa, Selfridges en Anthropologie. Afgelopen zomer werd de eerste brandstore geopend in Londen. De collectie is geïnspireerd door de lifestyle in Los Angeles én Londen. Het is fashion, met een beetje athleisure.
Smaakmakers in knitwear
And last but not least neemt LEXSON het eigen knitwearlabel avec ēlan mee naar Modefabriek. Het is alweer de vijfde collectie van het merk, dat in plaats van minimalistische clean-cut silhouetten juist bewust kiest voor sprankelende smaakmakers in sterke kleuren. Dat alles om de spanning terug te brengen in een productcategorie waarbij het vaak vooral draait om comfort. Daarnaast ligt de focus op de beste en mooiste kwaliteit: avec ēlan brengt ‘sophisticated knitwear’.
Geschreven door Rosita van der Kwaak
Deel artikel