Kom inspiratie opdoen op LEXSON-avenue op Modefabriek

28 dec 2023
Door Modefabriek

Distributeur LEXSON komt met drie vrouwenmerken naar Modefabriek en richt een eigen LEXSON-avenue in met het eigen knitwearlabel avec ēlan, het door influencers geliefde Varley en de vrouwenmodelijn van de Zweedse jassenspecialist Elvine.


LEXSON zet op de komende Modefabriek met een stand van 25 meter lang een eigen LEXSON-avenue neer, waar drie vrouwenmerken uit het portfolio van de distributeur gepresenteerd worden. In dezelfde sfeer als de showrooms in Breda worden op Modefabriek de verhalen achter de merken verteld. En volgens LEXSON-oprichter Maarten Janse is er genoeg te vertellen.

 

9c920741-b2e7-4066-9de5-486b1df8e9c0.jpg?uuid=f6f5330c-28ca-40b6-8eaa-63b9b7696a6e

avec ēlan

Op Modefabriek presenteert LEXSON de vierde collectie van het eigen knitwearlabel avec ēlan. Het merk laat zien dat niet alle breisels ‘wollig’ hoeven te zijn en kiest naast minimalistische silhouetten ook voor sprankelende smaakmakers in sterke kleuren. “Er wordt echt supergoed op avec ēlan gereageerd”, licht brand manager Ket Rouwette toe. “We hebben nu vijftig goede winkels aan boord. De collectie ontwikkelt zich als een komeet. We onderscheiden ons van andere merken doordat we ook knitwear brengen zonder wol, waardoor het comfortabel draagt en niet kriebelt. Dat vinden mensen erg fijn. Collection 04 is een geweldige mix & match collectie, waarbij layering centraal staat. Alle items zijn perfect te combineren, maar er zijn ook statement pieces on its own. In mooi Engels: ‘As always, the key is in the styling.’


21597819-0e30-4b80-a074-8b3b88328800.jpg?uuid=66f8d080-12c6-4405-bff1-8a640ce5124f

Varley

Nieuwste aanwinst van de distributeur is het Brits-Amerikaanse vrouwenmodemerk Varley, dat LEXSON vanaf de wintercollectie 2024 verkoopt. Wereldwijd ligt het merk al in meer dan 700 winkels, waaronder Net-a-porter, Mytheresa, Selfridges en Anthropologie. Afgelopen zomer werd de eerste brandstore geopend in Londen. “We zijn het merk al lang aan het volgen en hebben keihard ons best gedaan om het binnen te halen”, vertelt Maarten. “Het merk is extreem populair bij influencers, zoals Claire Rose en Vivian Hoorn. De collectie is geïnspireerd door de lifestyle in Los Angeles én Londen. Het is fashion, met een beetje athleisure. We merken dat er veel interesse is vanuit de markt en we hebben de eerste aanvragen van top retailers én de allercoolste influencers al binnen. Ik zie ongelofelijk veel potentie voor Varley in de Benelux.”


81faa864-0b10-4084-b26f-4243e417291a.jpg?uuid=50aabb4d-1e01-484e-9342-b2a2b261a237

Elvine

Daarnaast neemt LEXSON de vrouwenlijn van jassenspecialist Elvine mee naar Modefabriek. Het is een van de eerste merken waar LEXSON mee begon en het is nog steeds het allergrootste merk. Maarten: “De laatste seizoenen scoren we met de vrouwenlijn zelfs nog beter dan met de mannenlijn. In het huidige seizoen heeft Elvine waanzinnig goed gescoord in de doorverkoop, ondanks de late start van het winterseizoen door het warme weer. Ik denk dat toch komt door het specialisme. En de sterke ‘value for money’ propositie. Elvine maakt kwalitatieve, functionele en tijdloze jassen voor een zéér goede prijs, die ook nog eens super sustainable zijn.”


Modefabriek

Maarten kan niet wachten ‘zijn’ vrouwenmerken te presenteren en kijkt uit naar de komende editie van Modefabriek. “Ik verwacht dat winkeliers en inkopers op zoek zijn naar nieuwe merken en partijen met wie ze een écht partnership aan kunnen gaan. Beide kunnen wij ze bieden. In de Benelux en Duitsland is Modefabriek eigenlijk nog de enige goede modebeurs die over is. Juist door de focus op vrouwenmode en de internationalisering denk ik dat het een hele mooie beurseditie wordt. Wij hebben er extreem veel zin in. We kijken er naar uit om samen met Modefabriek en alle geweldige moderetailers in Nederland er een topbeurs van te maken.”


Geschreven door Rosita van der Kwaak

Categorie Merken #MF Events
Tags Events

Deel artikel