Tijd voor een reset: nieuwe locatie, nieuwe stands, nieuwe energie
Dit wordt de nieuwe Modefabriek
Aankomende wintereditie van Modefabriek, op 26 & 27 januari 2025, wordt een bijna volledige reset van alles wat vertrouwd is, op de nieuwe locatie EXPO Greater Amsterdam in Vijfhuizen. CEO van Modefabriek Caroline Krouwels licht de grootste vernieuwingen alvast toe.
Wat was de aanleiding voor deze reset van Modefabriek?
Caroline Krouwels: “Modefabriek is sinds de oprichting in 1996 uitgegroeid tot een internationaal begrip, en heeft zoals het hele vakgebied de nodige stormen doorstaan en zich telkens vol overtuiging gevoegd naar de nieuwe situatie. Nu staan we weer op zo’n punt om Modefabriek opnieuw te definiëren en vorm te geven, passend bij de actuele behoeften van de sector. Vernieuwing geeft nieuwe energie.”
Was hiervoor een nieuwe locatie nodig?
CK: “Na 21 jaar in de RAI Amsterdam begon die jas, hoe mooi en vertrouwd ook, toch te wringen. Het concept verloor langzaam maar zeker zijn vitaliteit, de bubbels waren eruit en dat terwijl de sector het al zo zwaar heeft. Wij voelden dat, en onze deelnemers en bezoekers natuurlijk ook. En dus zijn we op zoek gegaan naar een andere mooie centrale locatie, waar we wel die nieuwe, frisse, geactualiseerde Modefabriek kunnen vormgeven. Dit heeft alles in beweging gezet.”
Wat maakt EXPO Greater Amsterdam zo anders?
CK: “De architectuur is vooral heel anders, alles is van glas, ook de buitenwanden. Het is heel open en licht. Dit maakt een andere look & feel mogelijk. Het bekende grid van homogene gangpaden met semi-gesloten stands hebben we opengebroken. We gaan werken met een modulair systeem met veel meer variatiemogelijkheid waardoor de expo een open, eclectisch en dynamisch department-store-gevoel krijgt. Deelnemers kunnen veel meer dan voorheen een eigen swing aan de opstelling geven terwijl het nieuwe systeem toch voor uniformiteit zorgt.”
En wat betreft de invulling waar Modefabriek om bekend staat?
CK: “Modefabriek blijft staan voor de kwaliteit van de service, kennis en inspiratie die we de sector willen bieden. Zonder dat houdt Modefabriek op te bestaan. De invulling met Trends en Talks blijft op topniveau. De service wordt klantvriendelijker, voor deelnemers en bezoekers. En we blijven dé plek voor de mooiste boetiek-labels in Noord-West Europa. We hebben extra ruimte gecreëerd voor exclusieve merken in The Fashion Gallery, die met een grote centrale bar het stijlvolle hart vormt van de nieuwe Modefabriek.”
Wat merkt de bezoeker straks van al die nieuwe energie?
“Deze editie willen we sterker dan ooit laten zien dat we dé plek zijn waar de sector samenkomt. Daar hebben we iets moois voor bedacht; lange tafels lopen als een rode lijn door de plattegrond. Die tafels staan symbool voor elkaar opnieuw ontmoeten, je welkom voelen met gratis koffie en een croissantje in de ochtend, en daarna samenkomen rond allerlei presentaties en trends, skincare, boekenstal of repair café. Het moet een groot buzzing feestje worden. Deze Modefabriek staat helemaal in het teken van RE-fresh & RE-connect.”
Kom en RE-charge op Modefabriek, op 26 + 27 januari 2025
MODEFABRIEK
26 + 27 januari 2025
EXPO Greater Amsterdam
Stelling 1
2141 SB Vijfhuizen
Deel artikel