Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
In de aanloop naar de volgende editie van Modefabriek delen exposanten met ons hun laatste nieuws en de plannen voor de komende beurseditie op 7 + 8 juli 2024. Deze keer Freebird dat voor zomer 2025 een uitgebreide feestcollectie presenteert.
Wat is jullie nieuws voor zomer 2025?
Ilse de Vries, commercial director van Freebird: “We gaan onze festive collectie flink uitbreiden. Deze lijn is gericht op de bruiloftsgast, voornamelijk de zus en vriendin van de bruid. Er is op dit gebied veel aanbod in het ‘klassiekere’ segment, maar de wat hippere bruilofskleding ontbreekt. Onze jurken werden al veel gedragen voor bruiloften, maar de items in de festive collectie zijn luxer en meer uitgesproken, met fancy jacquards, glitter en mooie luxe stoffen. Vorig jaar zijn we begonnen met een capsulecollectie van 25 items en dat was een groot succes. De collectie wordt voor zomer 2025 drie keer zo groot. Het zijn voornamelijk jurken, onze kracht, aangevuld met pakken, jumpsuits en combinaties van tops met broeken.”
Wat zijn jullie trends voor komend seizoen?
“Qua kleuren hebben we twee belangrijke thema’s voor de festive collectie: aquagroen en fuchsiaroze. Er wordt veel lurex gebruikt, maar dan subtieler en in combinatie met natuurlijke materialen. Zilver maakt daarin een duidelijke inhaalslag ten opzichte van goud. Ook bij ons zie je minder prints en meer structuurstoffen, zoals jacquard en bouclé. In de reguliere collectie gebruiken we veel neutrale kleuren om een mooie basis mee te creëren, waar alle andere collectie kleuren mee gecombineerd kunnen worden. En we zien nog steeds veel strepen. Maar wel met een Freebird handschrift. Denk aan een blauw-wit gestreept gehaakt vestje met lurex. Verder brengen we een heel sterk embroidered denimprogramma.”
Wat kunnen we verwachten op de komende editie van Modefabriek?
“De festive collectie krijgt letterlijk een podium op onze schitterende nieuwe stand. We wilden echt weer uitpakken, want onze collectie verdient een stand van hetzelfde niveau. Onze relaties en propects krijgen een uitnodiging voor de beurs in weddingstyle en het wordt de hele dag een feestje bij ons. We gaan hoge ogen gooien met de sfeer op de stand én natuurlijk met de collectie.”
Waar kijk je naar uit op Modefabriek?
“We hopen natuurlijk onze bestaande klanten te zien en verwachten dat ze minstens net zo enthousiast zijn over de collectie als wij. Er is nog ruimte voor groei, dus we hopen ook potentiële nieuwe klanten te ontmoeten. Zeker met de uitbreiding van de festive collectie zien we ruimte voor nieuwe verkooppunten. Onze Duitse agenten zullen er ook bij zijn, want ook in Duitsland groeien we.”
Geschreven door Rosita van der Kwaak
Deel artikel