Modefabriek Meets Collections

06 jan 2025
Door Modefabriek

Waar gaan exposanten ons mee verrassen op de volgende editie van Modefabriek? En hoe vinden ze de nieuwe locatie van Modefabriek? Deze keer is Otto Klein van agentuur Collections.


Na te hebben gewerkt voor verschillende toonaangevende modebedrijven, startte Otto Klein in 1998 zijn eigen agentuur Collections. De showroom is sinds een aantal jaar gevestigd in Lijnden, waar hij de collecties van vrouwenmodemerken Ichi, Zhrill, Sisterspoint, WithBlack, Freequent, Copenhagen Muse en Rose & Camellia presenteert.


Collections komt op 26 en 27 januari 2025 naar Modefabriek met de nieuwe collecties van de merken Ichi, Zhrill, Sisterspoint, WithBlack en Rose & Camellia. “WithBlack en Rose & Camellia zijn onze nieuwste merken”, vertelt Otto Klein. “We zitten als agentuur in een goede vibe met onze merken en realiseren goede doorverkopen. Wij richten ons op de betaalbare prijsklasse en je merkt dat retailers zoekende zijn in dat segment.” 


e2203562-22cc-4dc9-b975-3ed1b946a6f3.jpg?uuid=4fbbd908-0ade-4173-ad17-d7f5d35a144e


WithBlack: betaalbare sophisticated look 

Een van de nieuwste aanwinsten van Collections is het Deense damesmodemerk WithBlack. “Ik was niet op zoek naar een nieuw label. Maar ik geloof heilig in WithBlack, omdat het zo anders is dan onze andere merken”, vertelt Otto. “Scandinavische eenvoud met een luxe uitstraling, sophisticated maar wel betaalbaar. Ik heb er hele hoge verwachtingen van. Het merk is in coronatijd begonnen met b2c verkoop en scoorde goed in Duitsland en Amerika. Nederland is nu een van de eerste landen waar ze via wholesale verkopen. De lancering afgelopen zomer op Modefabriek was een megasucces. Er zijn toen mooie hoogwaardige winkels ingestapt.” 


ced97830-c571-4db9-9eda-fdf03c1f86a7.jpg?uuid=67c90755-b286-40b2-b356-5b30ee99acca


Rose & Camellia: luxe sieradenmerk 

Het andere nieuwe merk in de Collections-stal is sieradenlabel Rose & Camellia. Collections verkoopt dit sinds maart 2024. “Ook dit merk richt zich op de betaalbare prijsklasse, met verkoopprijzen tussen 15 en 39 euro. De collectie is met gemiddeld 1.000 tot 1.500 styles heel groot en speelt met 6 collecties per jaar in op de trends. Als importeur hebben we voorraad en kunnen we snel leveren. Het heeft een luxe uitstraling, met mooi verpakkings- en displaymateriaal. We onderscheiden ons op de kwaliteit. Alles is van premium stainless steel en we geven een jaar garantie op de plating.” 


54c762d9-a1b9-46f6-82ed-2ffcfce8f684.jpg?uuid=3447fd00-0297-4cde-ac47-7efe6cc27174


De nieuwe look van Modefabriek 

Otto is positief over de verhuizing van Modefabriek naar Vijfhuizen. “Ik denk dat het een hele goede stap is. De RAI is niet echt een inspirerende locatie. De beleving moet groter en mensen willen verrast worden. Expo Vijfhuizen heeft een veel modischer karakter. Mensen die twijfelden om naar de beurs te gaan, worden door de nieuwe locatie hopelijk sneller over de streep getrokken. We mogen trots zijn op zo’n platform in Nederland en dat moeten we een warm hart toedragen met z’n allen.” 


Uitpakken op de beurs 

Collections is met 5 stands te vinden op de beursvloer van Modefabriek, allemaal dicht bij elkaar gelegen. “Er is geen gangpad meer, maar er loopt een rode draad van tafels over de beursvloer. Daar ben ik heel enthousiast over. Ik vind de nieuwe stands heel mooi. Ze zijn opener en dat vind ik positief. Je moet stands niet volbouwen. Uiteindelijk moeten je collecties en het team het werk doen.” 


Geschreven door Rosita van der Kwaak

Deel artikel